Week 16 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 16 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 16

Blijf op de hoogte en volg Mike

10 Augustus 2014 | Mali, Bamako

Alweer een week voorbij, zoals ik al eerder geschreven heb, het gaat echt heel snel. Vorige week zondagmiddag hebben ze onze airco’s in het huis schoongemaakt en dat was niet voor z’n tijd. Een collega heeft al 4 maanden met oorpluggen geslapen ivm het geluid van de airco en nu niet meer want je hoort hem bijna niet meer. Maar dit gebeurde op onze vrije zondagmiddag, dat was wat minder want ik kon niet ff chillen op mijn bed haha. ’s-Avonds hebben we traditioneel bij de pizzeria gegeten. De laatste tijd krijgen we altijd een lokaal drankje van de eigenaar.
Maandag was weer een gewone dag zoals hier vaak voorkomt, het is best stil op het hoofdkwartier want net zoals in Nederland is het vakantietijd.
Dinsdagmorgen was het vroeg opstaan want ik ging naar Gao, broer heeft me om 6 uur naar het vliegveld gebracht. Vanuit Bamako via Mopti naar Goa gevlogen. Ze hadden de rij stoelen voor me eruit gehaald dus ik kon eigenlijk liggen aan boord. Dat heb ik niet gedaan want ik moest een level hoger komen in mijn spel waaraan ik een beetje verslaafd ben. Tijdens mijn verlof bleef Monique op een bepaald level steken bij het spel Pet Rescue. Ik ging haar toen helpen en van het een kwam het ander maar niet erg want de tijd vliegt dan nog harder voorbij.
In Goa aangekomen was het niet zoals iedereen zegt bloedheet maar het was gewoon frisjes. Collega Arlo die daar al 4 maanden zit had zelfs last van kippenvel hahaha. Dinsdag werd het niet zo warm. Dat was helemaal niet erg want Arlo heeft me Goa en omstreken laten zien. Ik was eigenlijk meer een toerist. Waar Arlo verblijft is het goed te doen, alleen geen wifi maar dat is op te vangen met een prepaid kaart. We zijn ’s-Avonds met wat andere UN medewerkers uit eten gegaan. Veel was er niet op het menu maar wat we kregen was heerlijk. De volgende dag moesten we om 8 uur aanwezig zijn op het Nederlandse kamp om het commando overdracht bij te wonen. We waren genodigden dus wij mochten tussen de bobo’s zitten. Ondanks het tijdstip was het al goed warm. Na de ceremonie was er koffie met gevulde koeken of stroopwafels. Alles was goed geregeld. Na dit alles zijn we kennis gaan maken met onze collega’s die daar zitten voor de Nederlandse troepen.
Na de lunch heeft Arlo mij weer naar het vliegveld gebracht. Daar kreeg ik te horen dat ik op de standby lijst stond, pfff. Er konden 30 mee en ik stond nummer 51 op de lijst. Ik dacht nou dat wordt weer een nachtje Gao maar toen kwam de chef binnen, kende Arlo en ik vrij goed, en hij kwam tegen me zeggen dat ik gewoon mee zou gaan. Het is niet wat je kent maar wie je kent in zulke omstandigheden. Het ergste van de vlucht is vlak voor de start. Je zit in een vliegtuig dat al een paar uur in de zon heeft gestaan zonder airco. Dan is het een sauna waar je ongeveer een kwartier in zit. Het wordt in de lucht pas wat aangenamer. Gelukkig duurt de vlucht 2 uur want ander zijn je kleren niet droog.
Donderdag en vrijdag heb ik aan mijn grens project gewerkt wat ik volgende week eigenlijk wil afronden. Ik heb namelijk alle grensposten in kaart gebracht en ga volgende week naar de kaartenmaker om er een kaart van te laten maken. Zaterdagavond zijn we naar een restaurant geweest waar ik nog niet was geweest, het was heerlijk dus voor herhaling vatbaar. Daarna hebben we een sapje in de stad gedronken. Week 16 is weer ten einde tot volgende week.

Groeten Mike
ps darmflora is volgens de lab prima

  • 11 Augustus 2014 - 11:51

    Merf, Cherin En Pimmetje :

    Hey Mike,
    Weer een hoop meegemaakt zo.
    Weer mooie foto's kunen we meekijken hoe het daar is.
    Fijn dat de uitslag gewoon goed is

  • 11 Augustus 2014 - 11:55

    Merf, Cherin En Pimmetje :

    Verveld me tekst staat er niet helemaal op
    Dat lukt niet via me tel

  • 11 Augustus 2014 - 12:54

    Monique:

    Hoihoi lief
    Weer een week voorbij. Nog maar 7 weken te gaan.
    En van de week al 2 keer uiteten geweest. Wat een luxe.

  • 11 Augustus 2014 - 12:56

    Monique:

    Mijn verhaal staat er ook maar voor de helft op pff.
    Jammer hoor

  • 11 Augustus 2014 - 14:41

    Riccardo :

    He gozer mooi verhaal , jij maakt nog eens wat mee .En dan ook nog tijd voor een beetje afleiding een stelletje met je meisje haha Heb op je verrassing zitten wachten maar hoop miet dat het die foto van die kameel was .vermaak je nog ps leuk je verhalen te lezen .gr van hier

  • 13 Augustus 2014 - 07:56

    Kim En Steef:

    hey paps. jij kan geloof ik overal wel eten en altijd is er wel iets wat je lekker vind. Hoop dat je kleindochter straks ook zo is... voor je het weet is je missie weer klaar en ben je weer thuis.. nou we hebben weer met plezier je verhaal gelezen tot volgende verhaal maar weer xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 18790

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: