Week 17 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 17 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 17

Blijf op de hoogte en volg Mike

17 Augustus 2014 | Mali, Bamako



Ik heb van de week in de kranten gelezen dat er heel wat regen in Nederland is gevallen, ik denk dat jullie nu regenseizoen hebben in plaats van hier want hier blijft het uit. Zondagavond hebben we weer het gebruikelijke gedaan......pizzeria.
Maandag in de weer geweest met mijn grensproject en dat hoop ik volgende week mee klaar te zijn. Dinsdag zijn we met veel collega’s naar de Nederlandse ambassade geweest en hebben gezamenlijk een evaluatie opgesteld over hoe het tot nu toe aan toe gaat in de missie.
Woensdag was in het teken van onze contingentsdag. Per nationaliteit krijg je die dag kado van de UN. We hadden 13 augustus gepland omdat wij dan allemaal hier waren ook de 2 collega’s uit Gao, die zijn hier omdat ze met verlof naar Nederland gaan. Heel de contingentsdag was georganiseerd door een collega. ’s-Morgens hebben we verzameld bij een cafetaria waar we onder het genot van een bakkie koffie en gebak de dag zijn begonnen daarna zijn we naar de Dierentuin van Bamako gegaan. Op de prijslijst stond dat het 800 knoeten per persoon kostte dus ging ik afrekenen en toen ze zei nee het kost 1000 knoeten, wij wijzen naar het bord en zij legde aan ons uit dat dat voor de inwoners van Mali was. Voor andere nationaliteiten was het 1000 knoeten, zo worden wij hier gediscrimineerd hahaha. Ik moet zeggen dat de dierentuin voor Malinese begrippen goed was opgezet. Het is niet zoals Blijdorp maar is ruimtelijk opgezet en het heeft een ruim assortiment aan dieren. Heel de week zou het regenachtig zijn met een aangenaam temperatuur. Moet je net zien dat het stralend weer is met een behoorlijk hoge temperatuur. Het was goed zweten in de dierentuin. We waren van plan om naar de aangrenzende nationale park te gaan maar dat hebben we maar overgeslagen in verband met de hitte. Na de nationale park zouden we naar de resort Le Campement dus nu gingen we wat eerder. Op le Campement hebben we lekker gechilled en ’s-avonds gegeten en daarna huiswaarts gegaan. Ik vond het in ieder geval een geslaagde dag.
Vrijdagavond zijn 5 collega’s met verlof gegaan als de laatste daarvan weer terugkomt dan is het eigenlijk maar 3 weken hier en dan naar huis. Van de week ook een mail gehad van onze adaptatie programma. Iets wat Nederland heeft verzonnen dat voordat je thuiskomt kan praten met een loog, voor mij hoeft het niet ik weet na 5 uitzendingen weet ik wel hoe ik in elkaar zit. De plaats wordt dat Estoril in Portugal. De exacte datum wordt nog doorgegeven want de exacte einddatum van onze missie weet Nederland blijkbaar niet hahaha.( Ik had het wel doorgegeven)
De laatste week van augustus heb ik een verlof genomen. Ik ga als het weer het toelaat het een en ander hier in Bamako en omstreken bekijken. Lekker chillen dus. Nou luitjes dit was het weer voor van de week.

Groeten Mike.

  • 17 Augustus 2014 - 13:13

    Kim En Stefan:

    hey paps.. Wij hebben net onze natte vakantie achter de rug. Dit is de laatste dag. Maar dat mocht de pret niet bedrukken. ik moet zeggen de tijd vliegt wel hoor. voor je het weet ben je er al weer. wel goed om te horen dat je gezellig hebt met je collega's daar. nou ben benieuwd wat je allemaal gaat doen in je weekje verlof daar.. xxxx ons

  • 17 Augustus 2014 - 17:28

    Monique:

    Hoihoi lief.

    Leuk om te lezen dat jullie uitstapje geslaagd was.
    En dat de regen daar weg blijft.
    Nou hier niet hoor. Veel regen en koud brrr.
    Nog een 6 weken en dan zit de missie er weer op.
    Xxx ly

  • 17 Augustus 2014 - 19:23

    Mirella :

    Hoi mike , leuk dat je ook daar eens een x naar een dieren tuin bent geweest.Je kleinkids zijn vandaag naar blijdorp gewwest haha ook toevallig .geniet van je weekje verlof .groetjes ban hier

  • 20 Augustus 2014 - 08:00

    Jef Ro & De Boys:

    Hallooo opa

    weer hier valt vies tegen.. maar we maken er wat van hoor..
    en aftellen natuurlijk voor opa weer naar huis komt..

    kus xxx van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 18767

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: