Week 21 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 21

Blijf op de hoogte en volg Mike

14 September 2014 | Mali, Bamako

Afgelopen maandag begon het al goed onderweg naar het werk stonden we ineens midden op de brug met pech en dat midden in de spits. Even wat gevloek van de chauffeur, volgens mij omdat hij uit moest stappen, hij stapte uit deed de motorkap omhoog deed wat, toen weer in de auto en hij de auto startte weer pff. Het was een los draadje zei hij. Ik had daar niet uit willen stappen want het is hier altijd een chaos van jewelste in de spits. Dinsdag en woensdag voorbereidingen voor de niewkomers. Ze hebben hier een afdeling die dat allemaal regelt. Zij regelen dan vervoer en de rest van de incheck hier op het hoofdkwartier. We hadden aan hen gevraagd of alles geregeld was en alles was geregeld volgens hen. Ze hadden 2 mini bussen, een voor de collega’s en 1 voor hun bagage. Wij zijn ’s-Avonds met de taxi naar de luchthaven gegaan om de nieuwkomers te verwelkomen. Daar bleek dus dat er maar 1 bus was pfff gelukkig had een collega een UN auto kunnen lenen anders hadden de nieuwkomers een taxi moeten nemen. Het was wel krap zitten maar ze zijn bij hun hotel afgezet.
Donderdag en vrijdag was ik weer heerlijk vrij. Tegen het einde van de missie is dat wel lekker hoor. Donderdag heb ik maar voor de verandering weer een paar films gekeken en tussen door Pet Rescue gespeeld. Ik ben weer een paar levels verder. Echt verslavend dat spelletje. Van de week op een avond zaten we bij elkaar en we hadden het over hoe lekker het zijn om nu een fricadel speciaal naar binnen te werken. Ik kreeg ineens een ingeving dat nog 1 van onze huisgenoten nog met verlof in Nederland zat. Ik de volgende dag een lieve app gestuurd met het verzoek een doos fricadellen mee te nemen, voor de rest zouden wij voor zorgen. Ik kreeg gelijk een app terug dat hij mijn verzoek zou honoreren. Nou dat was voor het eerst dat wat ik in Nederland aanvraag zonder morren wordt gehonoreerd hahaha.
Vrijdag rustig opgestaan en ben naar Bamako geweest en heb weer een beetje rondgekeken en ben tussen middag een hapje gaan doen op het hoofdkwartier. Daarna zou ik een paar boodschapje gaan doen voor onze fricadellenavond. De supermarkt waar wij meestal onze boodschappen doen , dat is meestal na werktijd, was nu dicht dus heb ik maar bij ons in de buurt de boodschappen gedaan.
Nu ik vrij was ben ik ’s-avonds voordat de collega’s thuiskomen naast onze tuinman voor het huis gaan zitten. Lekker mensjes kijken en een beetje ouwehoeren en een paar woorden Bambara, dat spreken de meeste mensen hier naast de Franse taal, leren van hem. De mensen zijn echt vriendelijk. O ja er kwam nog een derde bij ons zitten en dat was Bisky onze trouwe viervoeter.
Nou toen onze collega aankwam was een geweldig moment. De fricadellen waren overheerlijk. Onbegrijpelijk hoe een mens kan verlangen naar een fricadel speciaal hahahah.
Zaterdag weer een office day. De nieuwe collega’s zitten volop in de incheck procedure. Maar zij komen in een gespreid bedje dankzij 2 collega’s die hier van alles hebben geregeld. Dus het gaat vlotter dan toen wij aan het inchecken waren. Zaterdagavond hebben we bij onze huisbazin geBBQed. Het was weer lekker en gezellig. Aankomende week is mijn laatste werkweek hier want daarna ben ik nog een paar dagen vrij en daarna alleen nog uitchecken. Heerlijk gevoel. Zo luitjes dat was het weer voor van de week tot volgende week

Groeten Mike

  • 14 September 2014 - 17:22

    Roxx En Jef:

    Hoihoi ,

    Bijna je laatste weekje heerlijk! Het einde komt in zicht!
    Haha leuk en lekker dat je collega die speciaal voor jullie had meegenomen vast enorm van genoten! Werkse nog even de laatste weekjes en jullie trouwe viervoeter ga je vast missen maar jou trouwe viervoeter zit thuis te wachten tot je weer is thuis komt
    Groetjes liefs xxx

  • 14 September 2014 - 17:55

    Mirella:

    Hoi mike merk aan je verhalen dat het tijd is dat je naar huis komt .Als je frikadellen gaat missen haha hoop dat ze gesmaakt hebben .en ja bijna tijd om lekker weer naar huis tekomen .Wat zullen je kleine mannen blij zijn je wordt gemist .vermaak je nog even .tot snel groetjes van hier xx

  • 15 September 2014 - 10:57

    Monique:

    Hoihoi lief

    De laatste loodjes. Dan weer lekker naar huis.
    Ja je zal je trouwe viervoeter wel gaan missen. En hij jullie denk ik.
    Ik denk dat onze sam ook wel blij zal zijn als je er weer bent.
    En zo te horen en te lezen hebben de frikandellen goed gesmaakt.
    Mooie auto op de foto.
    Geniet nog even van je tijd daar.
    xxxly


    Xxx

  • 16 September 2014 - 09:11

    Stefan En Kim:

    Heyhey. Kon nu eindelijk je verhaal lezen en weer reageren.. ja nog heel eventjes maar het aftellen kan nu wel echt beginnen. Nog 2.5 week en dan weer lekker thuis.. en kan je weer lekker genieten van Hollands voedsel. Hopen dat je niet weer ziek wordt als je net thuis bent Maar daar moeten we maar niet vanuit gaan xxxx ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 18758

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: