Week 18 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 18

Blijf op de hoogte en volg Mike

24 Augustus 2014 | Mali, Bamako

Vorige week zondagavond zouden wij onze traditionele pizzeria overslaan en naar een ander restaurant gaan waar de biefstuk heel erg lekker en mals is. Wij ernaartoe en wat blijkt , ze zijn zondags gesloten dus dan maar weer naar onze pizzeria, waar het ook goed is hoor. Zo blijkt alweer geen tradities doorbreken.
Maandag was een rustige dag en eigenlijk zoals vele dagen, heel veel netwerken hier op het hoofdkwartier. Dat betekent natuurlijk veel koffie drinken haha. Dinsdag ben ik om de eerste uitdraai van de kaart van Mali waar alle grensposten op staan. Het zag er prima.
Hierna heb ik het weer gecontroleerd en zag dat hij een enkele fout had gemaakt( niemand is perfect hè) en ben toen weer terug gegaan en hij beloofde mij dat het vrijdagmiddag klaar zou zijn. Dat heb ik meer gehoord hier in Mali lees hierbij ook de UN. Dinsdagavond met een collega, die ’s-Avonds terug zou gaan naar Nederland voor een begrafenis, uit eten gegaan, nu was het restaurant van zondag wel open. Ik moet zeggen dat ik zelden zo’n heerlijke biefstuk hebt gegeten. Het smolt gewoon op je tong mmmm. Ga ik meer naartoe hoor.
Woensdagochtend begon zonnig maar de pret was vlug over hoor, het werd onderweg naar het hoofdkwartier een partijtje donker dat het best wel indrukwekkend was, zie de foto’s. Het begint hier altijd met hevige windvlagen en daarna gaat de hemel echt open, die ijsbucket challenge is er niets bij. O ja ik kreeg van de week een video bericht van mijn kleinzoon en hoorde op de achtergrond “ Nee opa is in Mali en daar regent het niet”!!!!! WEL DUS RO. Hahaha. Trouwens zo’n video bericht doet een mens goed hoor.
Ik heb van de week in een taxi gezeten en elke keer verbaast het me dat die auto’s nog rijden. Het is hortend en stotend vooruitkomen. Onderweg naar huis ineens bang, lekker band, dan is het gewoon uitstappen en wachten dat hij de band wisselt en dan weer instappen en hopen dat het niet nog een keer gebeurt want dan wordt het lopen. O ja gisteren nog ging ik in een taxi zitten en dacht en op een gegeven moment werd het toch wel wat vochtig aan mijn billetjes. Hij had waarschijn het raapje open laten staan tijdens zo’n stortbui haha. Maar een geluk hier is dat je kleding erg snel droogt. Gisterenavond ook met de taxi naar de stad om een sapje te drinken, ik zat voorin en op een gegeven moment dacht wat doet hij raar ik keek hem aan en hij zat gewoon in te dutten. Ik kan je vertellen hij schrok aardig toen ik met een wat luide stem hem wakker schreeuwde. Je maakt wat mee hier hoor.
Donderdag hebben we de plechtigheid van 3 gesneuvelde UN soldaten uit Burkina Faso, die van de week bij een explosie van een autobom waren omgekomen, bijgewoond. Het was hier voor het Hoofdkwartier en ik moet zeggen was best indrukwekend, dan sta je weer met beide benen op de grond.
Van de week hebben we gehoord dat er weer eindelijk collega’s uit Nederland hier mogen komen, het lijkt dat ze ons komen aflossen. Bijna iedereen die nu komt heeft er een jaar op moeten wachten. Ik had dus geluk ik hoefde maar 6 maanden in onzekerheid, over een vertrekdatum, te leven. Begin september komen ze aan hier in Bamako. Zij hebben geluk want toen wij hier kwamen was het een puinzooi met het in processen. Gelukkig is dat wat gestructureerd dankzij 2 Nederlandse collega’s hier op het hoofdkwartier. Dus de nieuwen komen in een gespreid bedje terecht.
Vrijdagmiddag ben ik de landkaart gaan halen en zoals beloofd was hij klaar dus net op tijd want ik ga van de week lekker een weekje tussenuit. Ik heb de weersvoorspellingen gekeken en zag dat dinsdag, woensdag en donderdag de beste dagen waren. Ik ga dan naar Le Campement hier vlakbij Bamako. Het is op internet op te zoeken. De andere dagen zie ik wel wat ik doe, een ding wel en dat is chillen. Zo mensen tot volgende week.

Groeten Mike






  • 24 Augustus 2014 - 19:28

    Mirella:

    Hoi mike ja dat was een aardig donkere deken zal wel enorm slecht weer geweest zijn .hoop dat je een leuke vrije week tegemoet gaat .veel plezier .gr van hier

  • 25 Augustus 2014 - 09:48

    Kim En Stefan:

    Hey paps. dat was weer een week voorbij. ziet er wel apart uit als er regen aankomt bij jullie. komende week zal wel voorbij vliegen als je lekker vrij bent. ben benieuwd naar de foto's. Liefs ons

  • 25 Augustus 2014 - 11:40

    Monique:

    Hoihoi lief.
    Weer een week voorbij. Leuk filmpje he van delaan.
    Ja de lucht ziet er zeker niet goed uit. Zal wel een flinke bui uit komen.
    Nou hier is er ook al heel wat regen gevallen.
    ik heb ook vakantie. Maar zo voelt het niet haha. Na he missie lekker samen op vakantie. Geniet van je verlof daar.
    xxx ly

  • 25 Augustus 2014 - 18:40

    Jeff En Rox:

    Hoihoi mikie, leuk je verhaal weer te lezen hoorde van mama dat je van de week ook lekker vakantie hebt! Jammer dat jullie beide vakantie hebben en niet lekker samen weg kunnen!! Wat een gevaarlijke taxi's zou ik toch niet graag meerijden.. geniet lekker van je weekje vakantie! En tot horens xxxx

  • 31 Augustus 2014 - 12:13

    Carl:

    Hallo Mike !
    Nog twee weken en dan is het voor mij hier in Koulikoro/Bamako gedaan. Thuis ga ik dan ook genieten van de familie én een eveneens derde kleinkind Jill, geboren op 10 augustus.
    Ik wil je nu alvast bedanken voor de vlot lezende verslagjes die je hebt geschreven. Ik heb er steeds naar uitgekeken. Keep safe voor je resterende periode en tot ... ?
    Carl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 18779

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: