Week 23 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 23 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 23

Blijf op de hoogte en volg Mike

28 September 2014 | Mali, Bamako

Yes de laatste volle week hier in Bamako is achter de rug en volgende week om deze tijd zit ik dus weer lekker thuis bij mijn familie. Nu nog 3 nachtjes hier en dan door naar Estoril om daar te adapteren wat ik echt nodig heb…NOT. Ik ga het liefst gelijk terug naar huis. Maar defensie vindt dat wij dat nodig hebben. Ik kan best snappen als je 6 maanden in gevechtssituaties ben geweest dat je dan even moet adapteren, maar voor ons is dat hier niet het geval geweest we gaan zelfs op verlof naar huis zonder adaptatie, sommigen van ons zelfs 2 keer. Maar ja het is nu eenmaal zo dus we ondergaan het maar. Maandag t/m woensdag was ik vrij en heb eerlijk gezegd weinig gedaan. Ik heb wel grotendeels mijn spullen al gepakt. De rest doe ik zo want onze spullen moeten we morgen op transport naar Nederland. Bijna al mijn burger kleding laat ik hier. Dus ik zal denk ik geen 20 kilo aan bagage hebben voor de terug vlucht. Wel ben ik dinsdag afscheid gaan nemen van onze Police Commissioner want hij zou vanaf woensdag een week weggaan dus zou ik hem niet meer zien. Ik hem 2 relatie geschenken van de Marechaussee en iets typisch Nederlands, een zak drop, zoet en zout door elkaar, gegeven. Donderdag zijn we begonnen met de check out. Dat betekend dat je niet meer op je afdeling bent maar aan het uitchecken. Daar staat 5 werkdagen voor. Het gaat elektronisch dus je kan er weinig mee doen. Alleen spullen die je hebt van de UN moet je inleveren. Dat wordt dan weer elektronisch doorgegeven. Mijn computer waar ik in het begin een week over hebt gedaan om het te krijgen was binnen een uur ingeleverd. Dus veel hangtijd over. Tussendoor hebben we boodschappen gedaan voor onze afscheidsfeest hier in ons huisje. Onze huisbazin zou het voedsel regelen wij de sappies. Het was een zeer geslaagd feest eten was lekker en tijdens het feest werden wij allemaal voorzien van een nieuwe typische Malinese overhemd (zie foto) Dit had onze huisbazin geregeld. Voor de rest heb ik weinig beleefd van de week vandaar dat wat korter is dan normaal. Volgende week zal ik nog 1 verslag maken, dat doe ik vrijdag want jullie snappen wel dat ik volgende week zondag geen tijd heb hiervoor.

Groeten Mike.

  • 28 September 2014 - 15:43

    Karlijn, Maaike & Jet:

    Wat goed om te lezen dat je je tijd goed bent doorgekomen. Succes de laatste week en we kijken ernaar uit om je volgende week weer te zien. Vooral Jet kan niet wachten!
    Tot volgende week!!

  • 29 September 2014 - 00:40

    Mirella :

    Hoi hoi ja eindelijk naar huis .Had vorige week ook een berichtje gedaan maar is niet helemaal goed gegaan haha .vond het zo grappig dat je de taxi chauffeur de weg moest wijzen .ook weer leuke foto , s .Was vorige week bij je vrouwtje op bezoek daar waren delaantje en jerom .Toen delaan even buiten aan het spelen was hoorde we ineens delaan roepen , dacht wat doet hij nou !!!! Nou hij was aan het roepen naar een vliegtuig daaaag opa malie doei doei opa zo schattig ♡ hij zwaaide of zijn leven er vanaf hing .nou mike fijne week nog en tot snel .veilige reis .

  • 29 September 2014 - 09:10

    Kim En Stefan:

    Hey paps.. nou er valt niet meer zo heel veel te vertellen.. maar dat is goed nieuws want dat betekend naar huis!!! Jeeeej eindelijk,, nou tot zondag liefs ons

  • 29 September 2014 - 11:49

    Monique:

    Hoihoi lief.
    Nu kunnen we echt gaan aftellen.
    Was vast een gezellig feestje. Zo op de foto te zien.
    Wauw wat een blitse blouse. Hahaha.
    Als je dat zaterdag aan hebt. Ken ik je niet hoor haha.
    Geniet van je laatste paar dagen daar.
    En dan weer lekker naar huis.
    Tot zaterdag. Xxx ly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 18775

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: