Week 20 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 20

Blijf op de hoogte en volg Mike

07 September 2014 | Mali, Bamako

Zo deze week is weer voorbij gevlogen. Ik heb ook andere indeling van mijn laatste weken hier. Ik had nog een paar verlofdagen over dus heb ik ze versnipperd ingepland. Afgelopen donderdag en vrijdag vrij geweest en aanstaande donderdag en vrijdag weer vrij. Dat breekt de week een beetje. Daarna weer een hele week werken en vanaf de 20e september weer 4 dagen vrij en daarna is het alleen nog maar uitchecken hier. Is toch wel een leuk vooruitzicht toch?
O ja ik was vorige week wat vergeten maar dit kan ik jullie niet onthouden. We moeten hier er nog steeds veel om lachen. Ik kwam toen ’s-Middags terug van Le Campement. Onze tuinman/bewaker was later gekomen en dacht toen de werkster naar huis was gegaan dat hij de enige op het terrein was. Ik ben rond 5 uur buiten onder onze veranda gaan zitten en was op mijn tablet een spelletje aan het doen. Op een gegeven moment zag ik uit mn ooghoek iets bewegen en zag de buurvrouw, die elke morgen water bij ons komt halen, in een nis naast de toegangshek uit het zicht gaan staan. Ik vond dit wel vreemd dus lette beter op. Nog geen minuut later zag ik onze tuinman ook de nis ingaan. Ik kon hun niet meer zien dus ben ik ergens anders gaan staan om te zien wat zij aan het doen waren. Wat schetst mijn verbazing ik zag de buurvrouw gebukt staan en onze tuinman stond haar aan te duwen. Ik stond echt perplexed. Hahaha. Zo maak je wel wat mee hier haha. Als ik hem nu zie dan zeg ik...ouwe rammer... dit natuurlijk in het Nederlands.
Maandag, dinsdag en woensdag heb ik gewerkt. Niet meer aan mijn project want dat is klaar. Ik ben van alles aan het regelen voor de nieuwkomers en voor onze vertrek. Want ons vertrek moet goed geregeld zijn haha.
Donderdag ben ik lekker langzaam gestart en ben ’s-morgens onze wijk in geweest om een beetje te neuzen. Als je ziet hoe sommige gezinnen hier leven dan denk je pff zou ik niet kunnen, maar voor hen hier is het goed, de mensen kennen eigenlijk niet anders. Als je denkt dat je geen stromend water hebt of geen wc dan hebben wij het heel erg goed. Wat mij wel opvalt is dat de mensen hier heel vriendelijk zijn, wie je ook tegenkomt is het altijd een knik of een “bonjour, ca va “. Er zijn overal stalletjes en kleine supermarkten waar dan het hoogst noodzakelijk te koop is. Ook zie je veel vrouwen langs de weg zitten hun spulletjes te verkopen. Nu is het mais tijd dus er wordt veel mais geBBQed en verkocht. ’s-Middags ben ik de stad in geweest en heb 2 grote supermarkten bezocht en daar is dan weer alles te koop en dan weer voor westerse prijzen. Dus dat is meer voor de rijken hier want de gemiddelde maandloon van de gewone man is ongeveer 80 euro per maand. Op de terugweg naar huis kreeg de taxi een lekke band, dat is nu de derde keer haha.
Vrijdagmiddag ben ik door Bamako centrum gelopen langs allerlei markten. Je bent dan wel een bezienswaardigheid want je bent de enige blanke die er rond loopt. Ik moet wel zeggen dat ik wel op mijn gemak was. Het is eigenlijk een grote rommelmarkt hier. Het meeste komt uit China en heel veel 2e hands spul. Ik moet ook zeggen dat de stank af en toe niet te harden was maar dat komt doordat op sommige plaatsten ze nog een open riool hebben. Je moet hier ook niet vreemd op kijken als je een wildplasser ziet hoor want dat is hier de gewoonste zaak van de wereld. Ze doen het dan wel in de open riool dus dat scheelt haha.
Zaterdag weer gewerkt en zijn ’s-avonds een sappie gaan drinken in de stad want de boog kan niet altijd gespannen staan niet waar? Zo luitjes tot volgende week.

Groeten Mike

  • 07 September 2014 - 18:58

    Mirella:

    Hoihoi wat een tuinman zeg haha viezerik .zag de foto, s maar wat een vies gezicht zeg die riool daar kan me voorstellen dat dat enorm Stinkt !!! Je hebt je weer vermaakt deze week het gaat nu opschieten voor je .vermaak je en werkse deze week .groetjes van hier

  • 07 September 2014 - 18:59

    Hilco:

    Hey Mike,

    Mooi verhaal.
    Het dagelijkse leven zoals het daar
    gaat kunnen we ons niet voorstellen
    inderdaad.
    We missen alleen nog een foto van
    de tuinman in jouw collectie! (Wahahaha).

    Succes daar!

    Groetjes uut Middelburg

  • 07 September 2014 - 19:26

    Karlijn:

    Haha! Ik dacht ik klik ook ff door naar de foto's, maar helaas ;-) Het schiet nu echt op Mike! Lekker! Heel veel succes met de laatste loodjes en tot over een paar weekjes.
    Groetjes, Karlijn

  • 08 September 2014 - 10:23

    Monique:

    Hoihoi lief.

    Weer een week voorbij.nog een een paar weekjes en dan lekker naar huis.
    Ja moet wel goed geregeld zijn he.
    Maar dat kan jij wel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 18783

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: