Week 13 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Mike

28 Juni 2014 | Mali, Bamako

Week 13
Een dag te vroeg maar anders had ik het thuis moeten doen en daar heb ik wel wat anders te doen dan een blog bij te houden. Zondag zijn we wederom naar onze pizzeria gegaan om te eten en voetbal te kijken was weer lekker daar.
Maandag weer aan de week begonnen de Police Commissioner heeft het een beetje op z’n heupen want ineens moeten we van alles in elkaar op papier zetten in verband met een verzoek uit New York. Het gaat om georganiseerde misdaad. In die werkgroep zit ik ook met als hoofd taak de grenzen. Alles moet klaar zijn van de week en donderdag hebben we een seminar georganiseerd voor alle veiligheidsdiensten hier in Mali. Het is zo erg met de police commissioner dat hij van ons elke dag om 18:00 uur een verslag wil hebben wat we die dag gedaan hebben. PFFFF precies op einde dienst. Maar ja we kunnen toch niet naar huis in Nederland. Het duurt gelukkig niet zo lang. Toen we maandag naar huis gingen was het 18:30 uur dan zijn we meestal rond 19:00 uur thuis maar wat er aan de hand was weten we niet maar alles stond vast en ik bedoel echt vast. Het is niet zoals in Nederland dat bijna iedereen keurig staat te wachten maar hier is het net andersom bijna niemand keurig staat te wachten. Alles gaat kriskras door elkaar. We zijn zelfs een paar keer getoucheerd door een scooter en een auto, gelukkig geen deuken, anders moet je weer bij de UN je gaan verantwoorden. We deden ongeveer een uur over 800 meter. Om 20:00 uur waren we uiteindelijk thuis. Thuis aangekomen bleek onze nachtwaker doodziek te zijn hij lag op de grond te zweten als een malle. 2 collega’s hebben hem toen naar huis gebracht maar zijn vrouw wilde hem niet thuis hebben zei dat hij naar het ziekenhuis moest daar hebben zij hem gebracht. Onze huisbaas heeft toen een andere nachtwaker voor ons geregeld. Zodoende was het eigenlijk een avond die heel vlug om is gegaan. Ik heb maar 1 aflevering van de Sopranos gekeken. Ik ben trouwens nu in seizoen 6 bezig.
Ik vertelde al dat de Commissioner het op z’n heupen had van de week nou woensdag moesten we ineens voor gaan oefenen op de medal parade die we plotseling vijdag hebben. Buiten in de zon voor een uurtje oefenen, altijd leuk en goed voor het vochtverlies haha. Je bent in ieder geval van de straat. ’s-Middags had ik een meeting met alle instanties die in mali met de grenzen bezig zijn. We willen het gaan coördineren want daar is hier totaal geen sprake van. Niet vanuit Mali maar ook niet vanuit de hulpverleners. Ook kreeg ik eindelijk na 3 maanden de laatste lijst van de grensposten hier in Mali. Ik had ze al van de Gendarmerie en de Politie en nu uiteindelijk ook van de Douane. Nu druk alles in kaart te brengen. Maar daar ga ik na mijn verlof verder aan werken.
Woensdag kregen we ook te horen dat de seminar niet donderdag maar as maandag gaat plaatsvinden. Was ook te verwachten want de genodigden kregen pas 2 dagen van te voren een uitnodiging.
Donderdag weer oefenen voor de medal parade van vrijdag. Pff wat een hitte lijkt dan net een sauna. O ja voordat ik het vergeet bedankt voor de knuffel. Kreeg ik van de jongens uit mijn ploeg en Paulo bedankt voor de t-shirts.
Vrijdag waren we al op tijd op het werk voor de medal parade. Allemaal keurig opgesteld voor de plechtigheid. Albert Koenders was er niet dus zijn vervanger nam hem waar. Nu nog langer in de zon gestaan en meer gezweten, de medaille bleef bijna aan mijn natte overhemd plakken haha. Daarna was er een kleine samenzijn met wat fris.
Zaterdag .....................yes vandaag vertrek ik naar Nederland, heb er zin in. Ik ben nu bezig wat zaken te regelen en af te handelen. Luitjes tot over 3 weken want ik heb geen tijd om tussendoor wat op dit blog te zetten. Ik neem aan dat jullie dat niet erg vinden.

Groeten Mike

  • 28 Juni 2014 - 13:31

    Kim En Steef:

    hey paps. ik heb ff in me pauze gelezen en kan alleen maar zeggen we zien je morgen... jeeej eindelijk weer ff thuis. kunnen we ook samen voetbal kijken weer.
    Liefs ons

  • 01 Juli 2014 - 08:09

    Milly Beckx:

    Hallo Mike,
    Jij kent mij niet, maar ik heb jou reisverslag gelezen en vond t n duidelijk verhaal.je kan de sfeer proeven van mali.
    Ik heb daar n persoon rond lopen waar ik veel om ben gaan geven.het is alleen wel jammer dat de verbinding zo shit is dat ik soms dagen lang geen contact heb.Hoe heb jij en je thuis front dat ervaren.ik begrijp dat je voor mali verhalen, nu je op verlof bent, geen tijd hebt, maar moest het toch even vragen.ik word er onzeker van omdat je niks weet.
    Ik wens jou en je familie n leuke vakantie toe.

    Groetjes Milly

  • 23 Juli 2014 - 19:21

    Mike:

    Milly,
    Ik zit in de hoofdstad bamako waar internet verbinding goed is heel af en toe geen verbinding maar dat is niet verontrustend. Ik kan alleen een beetje over Goa praten waar collega's zitten. Daar hebben ze bijna geen wifi en internetten ze via orange en dat gaat goed zeggen ze. Hopelijk wat duidelijkheid voor je.
    groeten Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 18765

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: