Week 11 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Mike

15 Juni 2014 | Mali, Bamako

Week 11
Zo weer een week voorbij en het ging weer als een raket. In ons huisje is het rustig want 3 van de 6 collega’s zijn met verlof. Lekker rustig dus haha. Maandag ben ik met een collega(broer) op stap geweest. Hij doet de logistieke zaken voor de UNPOL. We zijn al zijn contact personen langs geweest. Ik heb dus ook een beetje genetwerkt. Zelfs nog een landkaart gescoord voor mijn grensproject. Ze hadden geen kaart met alle grensposten maar de grensposten ga ik bij hem aanleveren zodat hij ze weer op een kaart kan zetten. Ben dus niet voor niets met broer op pad geweest.
Maandag was het ook 2e pinksterdag. Nou dat had ik dus niet in de gaten, omdat we hier 7 dagen per week werken ben je wel eens de dagen kwijt. Ik had zondagavond van alles naar Nederland gestuurd over het werk en maandagmiddag had ik nog geen antwoord of een reactie. Ik was eigenlijk goed pisst en was net van plan om een gevat mailtje naar Nederland te sturen toen er een collega binnen kwam en ineens over pinksteren begon te praten. Hahaha nou dat scheelde me weer een mailtje. Haha
Van de week had een collega iets waarbij we nog steeds hartelijk om kunnen lachen. De collega was overgeplaatst naar een andere afdeling en moest de chef (uit Senegal) hiervan spreken. Dat lukte steeds niet maar op een gegeven moment toen we in de lobby koffie aan het drinken waren zag hij een man lopen en hij sprong uit zijn stoel en ging erop af. Ik dacht wat moet hij nu van de chef van de brandweer (ook uit Senegal) hebben. Hij kwam na een paar minuten terug en zei nou het is geregeld morgen een afspraak met mijn nieuwe chef. Toen zei ik ow oké ga je bij de brandweer dan Hahah. Tranen over onze wangen. Ze lijken ook allemaal op elkaar he hahaha.
Een paar weken geleden schreef ik nog over regenlaarzen en dat ik hoopte dat ze op tijd hier waren. Nou er schijnt iemand te zijn die het niet hoog op zijn lijst heeft staan. Ik zat op internet te surfen en zag dat vorige jaar 50 mensen waren verdronken tijdens het regenseizoen hier in Bamako dan kan je wel zeggen dat het wel behoorlijk kan regenen toch. En als je dan bedenkt dat het hier veelal open riolen zijn lijkt het mij geen overbodige luxe dat je voeten droog blijven.
We rijden al weken langs een grillkippenboer, dit is meestal als we naar huis rijden, en elke weer wordt het steeds aantrekkelijker om er een te halen, maar niemand durfde het eigenlijk. Maar van de week heb ik maar de stoute schoenen aangetrokken en heb er een gekocht. Het was heel lekker en mijn maag en darmen vonden het ook prima.
Nou vrijdag was het natuurlijk D day. De wedstrijd begon om 19:00 uur hier in Mali. We zijn naar onze pizzeria gegaan waar ze de beste plaatsen voor ons hadden gereserveerd. Daar heerlijk gegeten en natuurlijk de tent op z’n kop gezet na elke doelpunt. Geweldig hoor en nu op naar de volgende wedstrijd. De volgende wedstrijden beginnen hier om 16:00 uur dus we moeten nog met de chef gaan praten om wat te regelen, want dit is natuurlijk voor ons nationaal belang dat we de wedstrijden live moeten kijken.
Bij ons huisje hebben we ook wat aanpassingen gedaan want anders moeten we op een slaapkamer voetbal kijken. Nu kunnen we op het terras met z’n allen kijken. Het is ook snel weg te zetten want als het hier begint te regenen dan is het gelijk met bakken tegelijk en dan wordt ons terras ook nat. Lezers bedankt voor het lezen en tot volgende week weer.

Groeten Mike

  • 15 Juni 2014 - 20:54

    Kim En Stefan:

    Hey paps.
    Het aftellen is begonnen hoor. Nog 2 weken en we hebben met zn alle lekker gebbqd. Voor je het weet ben je aan het aftellen dat de missie alweer voorbij is. De tijd vliegt. Hoop dat je nog een fijne vaderdag hebt gehad.
    Liefs van ons

  • 16 Juni 2014 - 07:45

    Jef Ro En De Boys:

    Hoi opa

    nog heel ff en dan kom je weer lekker huisje toe zoals delaan zal zeggen..
    hij wilt heel graag dat je naar huis komt en hij bij pa mali kan logeren
    maar wel bij je in bed haha dus bereid je maar voor :-D
    Jeetje wat erg zoveel mensen verdronken vorig jaar..
    nou wij gaan nu opschieten wat we moeten naar de praat mevrouw. .

    dikke kus xxx van ons

  • 16 Juni 2014 - 08:46

    Monique:

    Hoihoi lief.
    Wat een verhaal weer. Leuk dat je een dag met je broer mee kon.
    En hopen dat je regenlaarzen op tijd zijn. Gister weer ff met je geskype.
    Wat een lief meisje van de tuinman. Leuk dat hij ff kwam kijken haha.
    En nu maar af tellen voor je met verlof komt.nog 2 weekjes.
    Xxxx ly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 18768

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: