Week 7 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Mike

18 Mei 2014 | Mali, Bamako

Week 7
Zondag weer een rustige dag geweest. Wat is het toch heerlijk tegenwoordig om internet te hebben want ’s-avonds lekker met Monique geskyped en daar waren ook de kids op een paar na. Vroeger ging dat per brief en heel af en toe 5 minuten bellen met een kraak verbinding, nu glashelder beeld en geluid. Dat doet een mens goed je familie te horen en te zien. Maandagavond ook even geskyped met onze jongste poepie, nou jong.... is alweer 20 geworden. Het gaat snel het ouder worden haha.
Vorige week ging de oplader van mijn telefoon kapot dus ben ik even gaan shoppen bij een elektronica zaak, gewoon een kiosk langs de weg. Hij had er een hoor hij zei een origineel Samsung. Als het origineel zou zijn dan was ik wel een chinees haha. Hij vroeg omgerekend 10 euro voor en kreeg het uiteindelijk voor 4, 50 euro mee. Ik had ook een card reader nodig om de foto’s van mijn camera op mijn computer te zetten. Jullie zullen wel zeggen dat doe je toch met een USB kabel, ja idd maar die deed het ook niet meer omdat ik de goede software niet op mijn computer had. De software was ook niet te downloaden. Mensen die me kennen weten dat ik heel internet dan afstruin om de software te vinden, deze keer zonder resultaat. Dus ik naar een andere elektronica zaak, deze keer geen kiosk, een echte winkel van 3 m2. In mijn beste Frans vroeg ik om een card reader, hij keek me aan of hij water zag branden haha. Maar na het met handen en voeten en mijn sd kaart gezien te hebben snapte hij het. Ik vroeg hem hoeveel het kostte. Hij zei 1,50 euro tja vond het zo goedkoop dat ik vergeten was om af te dingen. Sommige dingen zijn echt goedkoop maar dan weer andere dingen super duur. Een klein activia toetje kost hier 2,25. O ja een collega( geen Zeeuw) had 4 activiaatjes gekocht en na het eten ’s-avonds wilde hij er een openmaken maar zag niet dat er een grote stikker over 3 van de activiaatjes zat, hij trok toen 3 tegelijk open, @#$%*&%$#@! riep hij 6,75 euro in een keer opeten hahaha.
Vanaf vorige week zaterdag is het zeer warm op het hoofdkwartier, de airco doet het niet, het gerucht gaat dat de UN een betalingsachterstand heeft en dat de eigenaar van het hoofdkwartier express de airco uit zet. Hij zegt dat het kapot is en dat een onderdeel in bestelling is. Het is zo warm dat ik regelmatig de zweetdruppels langs mijn rug voel lopen. Al je kleding is klam van het zweet. Maar ja we komen er wel doorheen hoor.
We hebben van de week enkel onweersbuien gehad. Nou mensen in Nederland heb je ze maar hier is het dan echt onweer. De buien die dan vallen zijn dan soms echt ongelovig. Ik heb samen met een collega van de week buiten gedouched tijdens een bui. We waren binnen enkele seconden drijf nat. Een geluk daarbij is dan dat de temperatuur zakt naar een graad of 24 dus lekker aangenaam maar dat is eigenlijk van korte duur want zodra de regen stopt dan schiet het weer door naar de 35 graden.
Van de week kwam er een hotemetoot uit New York en we hadden met de afdeling een meeting met hem. Mijn chef kwam binnen en zei jij moet ook mee omdat er ook wel een beetje over de grensbewaking wordt gesproken. Nou ik er ook heen en wat bleek we moesten een groep formeren die zich bezig ging houden met nationaal en grensoverschrijdende criminaliteit. Ik dus inwendig lachen, tja wel een BEETJE over de grensbewaking he hahaha. Met 9 man gaan we nu een plan maken voor de Malinese politie over nationaal en grensoverschrijdende criminaliteit. Er zijn ook weer bezoeken aan grensposten in de maak, dus werk genoeg hier. En als ik dan even wat minder te doen heb dan regel ik van alles voor de collega’s hier want ik ben de point of contact. Elke zaterdag ga ik ook bij de Police Commissioner op bezoek om het wel en wee van de Nederlanderse collega’s te bespreken. Dit was het dan weer voor van de week.

Groeten Mike

  • 20 Mei 2014 - 22:26

    De Buurtjes Van 61:

    Weer een mooi stukje beschreven van je "tijdelijke"leven in Mali
    Veel dingen zijn herkenbaar, echt afrikaans.
    En hoezo, buggy's of ander soort babycomfort, ze hebben daar geen trottoirs dus maar zo, hebben de dames ook nog de handen vrij voor andere dingen te kunnen dragen.
    Kijk weer uit naar je volgende verhaaltje

    greetz

  • 21 Mei 2014 - 07:22

    Jef Ro En De Boys:

    Heyyy opa

    jeetje wat een leven daar zeg.. hier zou je gelijk aangehouden worden als je zoals op de foto met je kind op de brommer zou stappen haha
    Super leuk dat je bisky al zo ver heb gekregen om zijn pootjes op de bank te doen !!

    We tellen de weken af opa !!

    Kus xxx van ons

  • 21 Mei 2014 - 20:06

    Monique:

    Hoihoi lief.

    ja het is zeker fijn dat je elke week even met ons kan skype.ook gezellig af en toe met de kids.
    en met de kleine man natuurlijk. die zegt dan pa visi.
    en wat een mooie foto's weer.
    Zou je hier niet moeten doen denk ik. Met je kindje op je rug op een scooter.
    En wat leuk dat bisky al bijna op schoot komt haha.

    Tot zondag. Dan weer een nieuwe. Verhaal.
    Xxx ly

  • 23 Mei 2014 - 22:14

    Merf En Cherin :

    Hoi hoi

    Weer leuk om je verhaal te lezen

  • 24 Mei 2014 - 18:47

    Roxx:

    Hoi hoi mikie,
    Jaja alweer 20 gaat snel he! We hebben je gemist op me party je grapjes :p wat een verhaal leuk om je verhaal weer te lezen goed te horen dat t goed met je gaat we zijn al aan t aftellen naar je verlof

    Tot snel
    Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 18785

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: