Week 2 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Mike

13 April 2014 | Mali, Bamako

Week 2
Alweer een week voorbij voor mij ging het best snel. Afgelopen zondag kwamen we terug in onze hotel en waren even van onze stuk want het zwembad was overladen met Malinezen
( geen gasten van het hotel), het leek net een gemeentelijk zwembad. Daarvoor hadden we al woorden gehad met het management omdat ze ons toch wel een beetje aan het afzetten waren. Dat moet je niet doen bij ons Nederlanders. Na het incident met het zwembad was de maat vol. Dinsdag zijn we naar een ander hotel verhuisd op 10 minuten lopen van het hoofdkwartier. Dus maken we iedere dag een wandeling heen en een wandeling terug. ’s-Ochtends wat sneller en ’s-middags wat langzamer dit in verband met de hitte.
We zijn hier nog bezig met allerlei opleidingen die verplicht zijn als je voor de UN gaat werken. Zoals ik vorige week al vertelde dat een collega en ik een ander traject volgden. Wij hebben van de week de IMCT training gevolgd. Met 32 personen in een hotelkamer gepropt, wel met airco maar dat was niet toereikend want de temperatuur liep op tot 28 graden. Didactisch niet zo verantwoord. 3 dagen luisteren naar lessen aangaande de mensenrechten, humanitair recht, code of conduct en meer van zulke onderwerpen. Op zich geen probleem maar de personen die het presenteren hebben hiervoor geen opleiding gehad plus de hitte erbij, dan is het soms heel moeilijk om de luiken open te houden. Dit vooral na de lunch. Maar na drie dagen intensief bezig te zijn geweest werden we beloond met een certificaat, staat altijd leuk op je CV hahaha.
Van de week hebben we ook gehoord waar we terechtkomen. Ik blijf op het hoofdkwartier hier in Bamako. Ik word liaison-officer met als hoofdtaak vocal point border
(contactpersoon van de UNPOL voor grens zaken) heel uitdagend. Ze hadden in mijn CV gezien dat ik meer dan 20 jaar ervaring had in de grensbewaking en ze zochten nog een contactpersoon hiervoor dus vandaar. Ik heb al kennis gemaakt met een Canadees van de UN die al bezig is om de grensposten in kaart te brengen en er naar toe te gaan voor nulmetingen. Om vervolgens een plan de campagne te maken voor verbeteringen. Ik heb er zin aan.
Van de week zijn we nog achter een huis aangeweest. We hebben een hele mooie gezien. Het is meer een villa maar we gaan er met 7 man in wonen dus dan vallen de kosten wel mee. Het was flink onderhandelen. Er moesten nog paar airco’s geïnstalleerd worden en een aggregaat gekocht worden, dat doet de eigenaar voordat we erin gaan zonder meerprijs. We zouden ook 3 maanden huur als borg hebben moeten betalen maar dat ook eraf geluld. Ik zeg wel we maar we hebben er een in de groep( met Haags accent) die aardig kan onderhandelen. Nu alleen betalen voor 3 maanden huur en na de 3 maanden gaan we per maand betalen. Geld hier is ook leuk je waant je een miljonair omdat we 3 maanden huur moeten betalen hebben we allemaal 6 ton op zak omgerekend 900 euro. Als alles goed gaat dan gaan we er aanstaande woensdag erin.
Ik ben blij dat defensie heeft gekozen om geen materieel meer uit China te halen en over te stappen op bv Ten Kate voor de kleding. Ik kreeg voordat ik hier naartoe kwam hele mooie badslippers van de baas. Volgens mij komen ze uit China want gisteren bleef mijn rechter slipper staan en ik liep door, band ging spontaan los en de tegels waren erg HEET.
Mijn eerste indruk van de bevolking is positief, ze hebben altijd een lach op hun gezicht en altijd bereid om je wat uit te leggen of de weg te wijzen. De winkeltjes, meer stalletjes, langs de weg allemaal klein en er zijn er een hoop en vele mensen zijn zodoende aan het werk.
Dit was het weer voor van de week ik zou zeggen tot volgende week.

Groeten uit Mali

  • 13 April 2014 - 18:22

    Hans Van Grafhorst_:

    Hoi Mike,
    Leuk je verhalen doet mij terugdenken aan mijn VN tijd in Angola. Vrijdagavond hebben we zoals je weet met een select kmar gezelschap een gezellige avond gehad en zoals gewoonlijk waren wij de laatste. Volgende keer zijn jullie er ook weer bij. Heel veel succes Mike en gezien de functie zal dat wel lukken. Gr Hans van Grafhorst

  • 13 April 2014 - 19:00

    Kim & Stefan:

    Eej mikey.
    Goed om te lezen dat je het goed hebt daar.
    fijn dat je in bamako blijft, dan kunnen we regelmatig contacthouden.
    zorg er wel voor dat je goede slippers krijgt en niet van die chinese troep.
    We weten nu in ieder geval dat je een functie heb en niet uit je neus loopt eten, of elke keer die luiken dicht doet.

    Liefs van ons

  • 13 April 2014 - 19:57

    Ron:

    Hoi Mike, ik volg je hoor. Leuk om je ervaringen te lezen en wat foto's te zien. Take care daar en wacht alweer op je volgende verhalen. Grtz ron

  • 13 April 2014 - 21:30

    Monique:

    Hoihoi lief.
    Goed om te lezen dat je je zo goed vermaakt.
    En leuk dat jullie zo'n leuke villa hebben gevonden. Wordt vast gezellig.
    En wat een leuke foto's weer..veel plezier daar.geniet ervan.
    Xxxx ly

  • 13 April 2014 - 21:34

    John H. Uit Limburg:

    Mike, lang niet gezien, volg je wel. Leuke start van een nieuw avontuur. Doe de mannen de groeten en als je Marcel G. ziet doe hem ook ff de groeten vanuit het Heerlense.

  • 14 April 2014 - 14:08

    Paula De Buuf :

    Hoi Buurman

    Mooi om weer een stukje te lezen.
    Toe maar een villa huren met z'n allen.
    Beter als een hotel denk ik zo, of is het andersom, dat weet je nooit in die landen.
    Leuk ook om weet foto's te zien van de stad waar je nu veblijft
    Kijk er weer naar uit, naar je volgende stukje.

    greetz de buurtjes

  • 14 April 2014 - 15:43

    René:

    Hoi Mike,

    Ik hoor het al, jullie zijn goed bezig.
    ik heb dezelfde slippers gehad en daar is jawel de linkerslipper van overleden na 30 seconden gebruik. Heb je intresse in de rechter. Als ik het goed onthouden heb, hebben we dezelfde maat, mate.

    Veel succes daar.

  • 14 April 2014 - 19:47

    Huub Lier:

    Hoi Mike
    Blij dat het goed met je gaat. Zal je verhalen blijven lezen. Altijd leuk om iets uit het verre Afrika te horen.
    Wil wel klompen opsturen als vervanging van je slippers. Komen niet uit China.
    Succes daar.
    Groeten,
    Huub

  • 15 April 2014 - 08:22

    Eddy De Cooker:

    Mike
    Goed bezig. De functie lijkt me leuk als je ook nog inhoudt dat je af en toe het land in kan dan helemaal top. De villa prima geregeld. Ik blijf je volgen. Ik ben vandaag 15 april in Entebbe en vlieg zo door naar Wau. Op naar de laatste 5 weken in Zuid-Soedan.
    Groeten

  • 15 April 2014 - 13:26

    Mervin En Cherinda:

    hey mike!
    leuk om weer een stukje van je ervaring te lezen en dat het goed gaat.
    hahaha je slipper hopen dat je nu betere hebt ;)
    wel fijn dat je in bamako blijft kunnen we goed contact houden :)
    ik had niet anders verwacht dan dat er onderhandelt werd over de prijs ;)
    succes daar, maar dat komt zeker goed.

    xxx liefs merf en cherin

  • 16 April 2014 - 21:54

    Jef Ro En De Boys:

    Veel plezier in de nieuwe villa !!
    Mooie foto's !! Leuk om elke week te horen
    hoe het met je gaat !!

    kus van ons

  • 17 April 2014 - 23:06

    Rox En Jef:

    Hoi mikieee,
    Fijn te horen hoe het met je gaat!
    En dat je nu daar zit waar we in ieder geval contact kunnen houden.
    We missen je nu al, Gelukkig heb jij daar warm weer en een lekker zwembad(als er tenminste geen onbekende inzitten hihi) En het is daar behoorlijk warm zeg pff wel een beetje uit te houden.. met die slippers van de baas verbranden je voeten haha

    Tot horens je volgende verhaaltje
    Zullen we binnenkort keertje skypen!!
    Liefs Jef en rox en lebber van Angel ( ze vind het maar raar niemand word boos als ze in de tuin plast) hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 18766

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: