Week 1 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Bamako, Mali van Mike - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Mike

06 April 2014 | Mali, Bamako

Week 1
Wat ben je toch klein als je afscheid moet nemen van je geliefden maar afgelopen maandag was het zover.
Ook veel collega’s waren op Schiphol aanwezig om ons een goede missie te wensen. Dank allemaal hiervoor was is goed om te weten dat zovelen met je meeleven.
De reis ging voorspoedig en in Bamako werden we opgevangen door een collega van de landmacht die ons heel kundig door de paspoort en douane controle door loodste. Buiten werden we overgedragen aan een collega van de UN. Daarna naar onze 5 sterren hotel pffff viel wel wat tegen maar het bed is goed.
De volgende ochtend om 07:45 uur zou onze chauffeur voor de deur staan om ons naar het hoofdkwartier te brengen. Dat werd dus 08:15 uur, het zogenaamde Afrikaans half uurtje haha.
Op het hoofdkwartier werden we ontvangen door NIEMAND. Na enig gezoek hadden we onze collega’s van de UNPOL gevonden.
Mijn ervaring van mijn vorige missie in Soedan is dat de UN wat rommelig werkt, nou hier is het nog rommeliger. Dat komt doordat de missie in een opstart periode zit, wel een lange maar toch. Ze waren gewend hier 3 a 4 collega’s per week in te laten roteren maar ineens kwamen er 11 Nederlanders en een stuk of 8 andere nationaliteiten. Kan je nagaan hoe dat is gegaan. Ik heb wel, niet overdreven, 20 keer mijn naam enz. moet opschrijven of intikken voor ons soms frustrerend maar de eerste week zijn we doorgekomen. De sfeer is goed in de groep en dat is het belangrijkste.
Ik heb inmiddels mijn UN pas en rijbewijs gehaald. O ja dat rijbewijs, theorie was uitleg over hoe we een tripticket moeten invullen( een kilometer verantwoording) en heel belangrijk was dat voordat je begint te rijden goed op het onderhoudboekje moet kijken of de auto aan zijn beurt zit want als je dan ga rijden wordt je beboet. Hahah.
Het praktijk gedeelte was een parcours achteruit rijden en dan buiten de poort een rondje van ongeveer 300 meter rijden.
Het zijn wel lange dagen van 8:00 uur tot 18:00 uur met een pauze van 12:00 uur tot 14:00 uur en dat 7 dagen per week. In die pauze eten we hier op het hoofdkwartier is lekker en goedkoop haha. Na de lunch kunnen we een verfrissende duik nemen in het zwembad, dat is wel nodig met een temperatuur van rond de 40 graden.
We hopen as week te horen waar we allemaal geplaatst worden dan kunnen we hier in Bamako ook een huis gaan huren want dan weten we hoeveel we hier overblijven. Hotel leven is ook niet alles.
Op donderdag en vrijdag heb ik met een andere collega een introductie cursus gehad met collega’s uit Benin, Kameroen, Madagaskar en Turkije. Het was in het Frans en dat was best inspannend luisteren. De reden dat wij het wel al de cursus kregen is dat wij de in check al hadden voltooid. De andere collega’s hebben inmiddels ook de cursus gevolgd. Volgende week weer een week vol cursussen, maar de eerste cursus van 3 dagen in het Engels dus dat wordt achteruit leunen haha. Bij terugkomst bij onze hotel hebben we nog in de buurt nog even wat boodschappen gedaan, fruit en waspoeder.
Nou lezers ik ga ermee stoppen en als het netwerk het volgende week nog doet dan zet ik er weer een stukje op.

  • 06 April 2014 - 20:50

    Kim En Stefan:

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent paps,
    Misschien kan je wel helpen met cursus engels, hoef je ook niet achterover te.leunen haha

    Tot volgende week weer xxxx ons

  • 06 April 2014 - 21:00

    Jef Ro Delaan & Jeroom:

    Jeetje wat een gedoe allemaal zeg.. nou de eerste week is om nog 9 te gaan voor je weer hier bent !! Delaan mist je heel erg hoor.. hij vraagt heel vaak waar pa is..
    Maar we luisteren vaak naar opa pop en lezen het boekje..

    kus xxx van ons

  • 06 April 2014 - 21:18

    Hilco:

    Hey Mike!

    Leuk om je eerste ervaringen te lezen.
    En dat je ons aan de hand van de foto's een kijkje in jouw/jullie dagelijkse omgeving laat nemen. Knap hoor, die rijtest (wahahaha).
    Succes daar, wees voorzichtig en ik blijf je volgen.

  • 06 April 2014 - 21:24

    Lief:

    hoi lief
    leuk om te lezen. hoe je het daar hebt. wel een gedoe daar.
    maar dat komt vast goed. en jullie vermaken je wel.leuke foto's.
    veel plezier daar. xxxx ly

  • 06 April 2014 - 21:37

    Willem:

    Ha pik. Fijn om te horen dat het goed gaat
    Ik zeg geniet maar van je tijd daar en ik blijf je
    Avonturen daar volgen en zie je weer snel en gezond terug op Spl

    Masselssssssss

  • 06 April 2014 - 21:56

    Stefan:

    Hey mike..

    leuk om jullie ervaringen te volgen! Succes daar. Groetjes smittie

  • 06 April 2014 - 21:56

    Freek:

    He Mike,
    Leuk jouw stukje te lezen. Zal wel herinneringen aan Sudan bovenhalen.
    Al dat wachten e.d. Heel herkenbaar. Succes daar en ik volg je, leuk.
    Mocht je iets nodig hebben oid, mail me maar, kijk ik of ik iets kan betekenen.

    Zet m op daar,

    Freek

  • 06 April 2014 - 22:46

    Roxanne & Jeff:

    Hoi mikie,
    Wat een gedoe in je 1ste weekje maar komt vast goed!
    We kijken uit naar je volgende verslag
    Goed om te horen dat alles goed gaat! Xxx

  • 07 April 2014 - 12:52

    Eddy :

    Mike,

    Ik ben zelf even in Nederland voor mijn tweede verlof maar net als Freek herken ik het lange wachten, het niet opgevangen worden, welkom bij de UN. Maar goed je hebt ervaring dus je bent niet verrast. Het gaat je goed daar en zo snel je een telefoonnummer hebt daar geef het even door kunnen we contact houden. Ik ga nog even genieten van de Nederlandse zon en dan nog een keer terug voor 5,5 weekjes. Gaat verdomd snel.

    Groeten Eddy

  • 07 April 2014 - 13:49

    René:

    Hoi Mike,

    De opvang en auto's zijn iets anders dan in Travnik. Het land trouwens ook. Ik ga je zeker volgen en wens je veel succes. Maar dat gaat je wel lukken man.
    Enne ga daar niet naar de tandarts hahahahaha.

    Groetjes René

  • 12 April 2014 - 22:44

    Marcel:

    He Mike,

    Mooi dat je weer een weblog bent begonnen. Ik ga zeker meelezen wat je nu weer allemaal mee gaat maken. Mocht ik iets niet helemaal begrijpen kom ik wel effe koffie bij je drinken voor uitleg als ik weer in Bamako ben :)

    Groet,

    Marcel (Kowasja Dinka)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mali, Bamako

Werken in Mali

Ik ga voor mijn werk naar Mali. Ik ga daar werken voor de UN

Recente Reisverslagen:

03 Oktober 2014

Laatste week

28 September 2014

Week 23

21 September 2014

Week 22

14 September 2014

Week 21

07 September 2014

Week 20
Mike

Op 31 maart 2014 ga ik voor 6 maanden op missie naar Mali. Ik ga daar voor de UN werken. Ik hoop hier wekelijks een verslag en foto's te plaatsen zodat jullie een beeld kunnen krijgen wat ik daar uitspook.

Actief sinds 23 Maart 2014
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 18770

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Oktober 2014

Werken in Mali

Landen bezocht: